Safe Shop blog placeholder

DPD otkriva prevarante i poziva kupce na oprez

20.05.2025. | 17:49

Ako ste bili žrtva pokušaja prijevare i upisali podatke s kartice na lažnoj internetskoj stranici ili poslali presliku kartice, odmah kontaktirajte banku koja je izdala karticu kako bi se spriječila moguća zloupotreba, poručuju iz DPD-a

Pokušaji internetskih prijevara sve su sofisticiraniji te bismo kao kupci online proizvoda i usluga trebali biti oprezni prilikom procesa kupnje i pritom obraćati pažnju na ključne elemente povjerenja na kojima inzistiraju web trgovci i njihovi logistički partneri.

Jedan od načina kako da se poveća povjerenje u online prodaju je otkrivanje različitih načina i pristupa koje koriste “scammeri”, a u ovom članku navodimo napore koje u sprječavanju prijevara provode u tvrtki DPD Croatia iz koje su nam odgovorili na nekoliko pitanja.

Iz DPD-a ističu kako su u posljednje dvije do tri godine prisutni kontinuirani pokušaji internetskih prijevara u kojima se prevaranti lažno predstavljaju kao DPD ili koriste brend DPD-a. “Najčešće kontaktiraju korisnike putem oglašivačkih platformi poput Njuškala, Facebook Marketplacea i sličnih servisa, predstavljajući se kao zainteresirani kupci koji žele izvršiti uplatu ili kao prodavatelji. U takvim pokušajima korisnicima se šalju lažne poveznice koje vode na internetske stranice koje izgledaju kao službene stranice dostavnih službi. Cilj im je krađa podataka s platnih kartica – broja kartice, imena i prezimena, datuma isteka i sigurnosnog koda (CVV). U nekim slučajevima traže se i dodatne informacije, poput limita na kartici, što je jasan znak prijevare”, upozoravaju iz DPD-a.

DPD Croatia ovim putem izričito ističe da:

Nikada ne tražimo broj kartice, preslike kartica niti druge osjetljive podatke putem e-maila, SMS-a, WhatsAppa ili bilo kojeg drugog digitalnog kanala.

• Napominjemo kako su broj kartice, kontrolni broj (CVV) i datum isteka potrebni isključivo prilikom plaćanja putem sigurnih internetskih sustava.

• Jedina legitimna informacija koju kupac može zatražiti od prodavatelja prilikom plaćanja je IBAN i naziv primatelja.

• DPD nikada neće tražiti informacije vezane uz limit na kartici.

Zbog toga savjetuju građanima da budu posebno oprezni te da nikada ne upisuju podatke s kartice na neprovjerenim poveznicama. U slučaju sumnje, preporučuju da kupci kontaktiraju izravno DPD Croatia putem službenih kanala: e-mail [email protected] ili broj telefona +385 (0)1 3430 600.

“Ako ste bili žrtva pokušaja prijevare i upisali podatke s kartice na lažnoj internetskoj stranici ili poslali presliku kartice, odmah kontaktirajte banku koja je izdala karticu kako bi se spriječila moguća zloupotreba. Naš odjel za zaštitu potrošača svaku prijavljenu prijevaru prosljeđuje nadležnim institucijama, zajedno sa svim prikupljenim dokazima”, poručuju iz DPD-a.

Loading...