Safe Shop blog placeholder

Hrvatska pošta: Pažljivo čitajte poruke – prevaranti su sve kreativniji

18.05.2025. | 17:13

U zadnjih nekoliko godina pojavio niz pokušaja prijevara koje su uključivale obavijest o nemogućnosti dostave paketa, lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike

U sklopu rada na jačanju povjerenja u online trgovinu udruga eCommerce Hrvatska pokrenula je novi sustav za certifikaciju webshopova Safe Shop kako bi to povjerenje podigli na višu razinu. U tom smo kontekstu poslali upite na brojne naše partnere koji se susreću s različitim pokušajima prijevare kako bismo prenijeli njihovo iskustvo i napore u suzbijanju ovakvih slučajeva.

Stoga smo poslali upit i na Hrvatsku poštu u kojem smo ih zamolili za komentar vezano za slučajeve u kojima se prevaranti lažno predstavljaju kao servis Hrvatske pošte te traže od primatelja da upišu podatke s kartica radi preuzimanja nekog paketa.

Iz ureda Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte odgovorili su kako se u zadnjih nekoliko godina pojavio niz pokušaja prijevara koje su uključivale obavijest o nemogućnosti dostave paketa, lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike.

“Čim se pojavi nova vrsta prijevare korisnike redovito upozoravamo putem naših internetskih stranica i društvenih mreža”, naglašavaju u Pošti.

Pritom svima koji prime sumnjivu poruku savjetuju da je ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu novčanih sredstava. “Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci“, navode.

Kako prepoznati lažne obavijesti?

Iz Hrvatske pošte pojašnjavaju kako se lažne obavijesti mogu prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj te dodaju kako je samo jedan od navedenih elemenata dovoljan kako bi se osporila valjanost poruke.

“Službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka – https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja”, navode iz HP-a te dodaju kako je ključno napomenuti da je plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.

Loading...