Slovenski odvjetnici traže 87 eura od Hrvata zbog nepreuzete robe
10.12.2025. | 15:31Potrošači dobivaju prijetnje ovrhom jer nisu pisano raskinuli ugovor, a naplata bi u nekim slučajevima mogla biti pravno održiva.
Sve više hrvatskih potrošača posljednjih mjeseci prima pisma iz Slovenije u kojima se od njih traži plaćanje 87,22 eura zbog online narudžbi koje navodno nisu preuzeli niti platili. Dopise šalje Horvat law firm, odvjetničko društvo koje zastupa tvrtku Debtcollect.net, otkupljivača potraživanja slovenskih trgovaca, piše Jutarnji list.
U dopisima se tvrdi da je roba uredno poslana, ali nepreuzimanje ne predstavlja raskid ugovora. Potrošač je, prema tumačenju odvjetnika i slovenske Tržišne inspekcije, bio dužan pisano obavijestiti trgovca da odustaje od kupnje. Budući da to mnogi nisu učinili, smatra se da ugovor nije raskinut te da su dužni podmiriti troškove prodavatelja i izradu zahtjeva.
Slovenski odvjetnik navodi kako ukupna šteta iznosi 87,22 eura, što uključuje trošak nepreuzete pošiljke i trošak odvjetničke obrade, uz napomenu da bi sudski postupak iznos dodatno povećao. Potrošačima se zato nudi mogućnost izvansudskog plaćanja.
Prema provjeri Ministarstva gospodarstva, nepreuzimanje robe doista nije dovoljno za jednostrani raskid ugovora, koji se može ostvariti u roku od 14 dana i to isključivo putem nedvosmislene izjave trgovcu. Pravo na raskid počinje tek kada je roba predana kupcu u posjed; odbijanje primitka bez slanja izjave ne smatra se valjanim odustajanjem.
“Sukladno članku 79. stavku 2. Zakona o zaštiti potrošača, trenutak od kojeg potrošač može raskinuti ugovor počinje tek predajom robe u posjed. Pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora sklopljenog na daljinu uspostavljeno je kako bi mu omogućilo da razgleda robu kao u prodavaonici te da nakon pregleda robe odustane od ugovora ako zaključi da mu roba ipak ne odgovara, što nužno zahtijeva zaprimanje robe u posjed. Napominjemo da potrošaču nije zabranjeno raskinuti ugovor i prije zaprimanja robe, no u tom slučaju osobito se zahtijeva slanje nedvosmislene izjave kako ne bi nastali prijepori”, naveli su iz Ministarstva gospodarstva.

Ipak, postoji važna iznimka: potrošači koji robu uopće nisu dobili niti im je dostavljač pokušao isporučiti paket, mogu osporiti zahtjev. U tom slučaju savjet je zatražiti od odvjetničkog društva dokaz o pokušaju dostave. Ako dokaza nema, postoji pravni temelj za prigovor i odbijanje plaćanja.
VEZANI ČLANCI: Online prijevare u porastu – udruga eCommerce Hrvatska zasuta žalbama oštećenih kupaca
HUB upozorava na porast internetskih prijevara uoči Crnog petka i pokreće kampanju “Budimo realni”
Savjet online kupcima: Otvorite paket i ne preuzimajte ono što niste naručili
Upozorenje Hrvatske pošte na lažne SMS poruke: Ne nasjedajte na prijevaru!
Rastuće štete od kibernetičkih napada
Online prijevare u porastu – udruga eCommerce Hrvatska zasuta žalbama oštećenih kupaca