
Trebaju li logističari provjeravati pošiljatelje s kojima surađuju? Bilo bi poželjno
10.06.2025. | 15:56Ako korisnik ustanovi da su podaci pošiljatelja neispravni ili da pošiljatelj ne odgovara, tada možemo pokrenuti odgovarajuće interne postupke i, ako je potrebno, obustaviti daljnju suradnju s pošiljateljem, poručuju iz Overseas Expressa
Na adresu udruge eCommerce Hrvatska kontinuirano primamo pritužbe korisnika koji su bili žrtve određenog oblika prijevare ili su na vrijeme shvatili da je riječ o lažnom webshopu pa su nam odlučili javiti kako bi prevenirali buduće pokušaje prijevare.
Tako smo od jedne korisnice (osobni podaci poznati redakciji, nap. ur.) zaprimili mail poruku koju ovdje navodimo:
Date: čet, 10. tra 2025. 21:15
Subject: Upozorenje
To: [email protected]
Poštovani,
Ovim putem Vas molim da povedete računa o svom suradniku / partneru Overseas :
https://mojekrpice.hr/forum/t/283684/overseas-prevara
Slijedom toga, uputili smo upit na partnera udruge eCommerce Hrvatska, Overseas Express, kako bismo iz prve ruku doznali kakva je praksa u ovakvim slučajevima te što se može napraviti kako bi se ovakvi pokušaji prijevare korisnika prevenirali.
Odgovor koji smo dobili iz tvrtke Overseas prenosimo u cijelosti:
“Vezano uz slučaj s foruma Mojekrpice.hr, želimo naglasiti nekoliko važnih činjenica kako bismo dodatno pojasnili našu ulogu u procesu dostave i istaknuli granice naše odgovornosti:
- Overseas Express ne ulazi u sadržaj paketa.
Nemamo zakonsko pravo, niti poslovnu praksu otvaranja, provjere ili prepakiravanja pošiljaka. Paket zaprimamo u obliku u kojem nam ga preda pošiljatelj, bilo domaći ili inozemni partner, te ga dostavljamo krajnjem korisniku bez izmjena sadržaja. - Proces obrade pošiljaka jasno je definiran.
Svaka pošiljka se prilikom zaprimanja važe i označava našom transportnom naljepnicom s jedinstvenim brojem, što omogućuje njezino praćenje kroz cijeli logistički proces. Paket zatim ide na pripadajuću distribucijsku rutu do primatelja, bez otvaranja ili izmjena od našeg osoblja. - Dostava pouzećem – otvaranje paketa moguće je tek nakon preuzimanja.
Kod otkupnih pošiljaka (pouzeća), paket se može otvoriti tek nakon što ga primatelj preuzme i plati. Do tog trenutka, paket je pravno vlasništvo pošiljatelja. - U slučaju problema s narudžbom, upućujemo korisnike na pošiljatelja.
Naša korisnička služba uvijek pruža kontakt podatke pošiljatelja koji su dostupni prilikom ugovaranja suradnje. Ako korisnik ustanovi da su ti podaci neispravni ili da pošiljatelj ne odgovara, zahvalni smo na dojavi jer time možemo pokrenuti odgovarajuće interne postupke i, ako je potrebno, obustaviti daljnju suradnju s pošiljateljem.
Naša primarna odgovornost je da paket sigurno i pravovremeno dostavimo. Sadržaj paketa, kvaliteta proizvoda ili ponašanje trgovca nisu u našoj nadležnosti, ali razumijemo da korisnici u logističkoj službi često traže odgovore.“
U udruzi eCommerce Hrvatska se konstantno trudimo učiniti online kupnju što sigurnijom te se nadamo kako će i logističke tvrtke u većoj mjeri, u skladu sa svojim mogućnostima, provjeravati s kim surađuju te obustavljati suradnju s pošiljateljima koji pokušavaju loviti u mutnom. Svima nam je isti cilj – da kupac bude siguran u svoju kupnju i da eliminiramo zloporabe kadgod je to moguće.

Safe Shop – samoprocjena sigurnosti webshopa

DPD otkriva prevarante i poziva kupce na oprez

Primjer lažnog webshopa i kako ga otkriti na vrijeme

Hrvatska pošta upozorava: Ne nasjedajte na SMS prijevaru!

Sigurnost stvara prodaju – Oznaka povjerenja je ključan prodajni alat